Demontaż i montaż zwolnicy do koparki gąsienicowej

Demontaż i montaż zwolnicy do koparki gąsienicowej
02-07-2020

 

Demontaż

        Demontaż napędu jazdy czyli całej kompletnej przekładni jazdy z hydromotorem wydaje się, iż nie powinien nastręczyć zbyt wielu problemów, niemniej jednak postaramy się w tym miejscu udzielić kilku wskazówek, które powinny w takiej sytuacji pomóc. Proszę jednakże pamiętać, iż zalecamy postępować zgodnie z oryginalnymi procedurami.

        W celu demontażu przekładni jazdy koniecznym jest wpierw zdjęcie gąsienicy gumowej lub też rozpięcie łańcucha gąsienicy. Następnym krokiem jest poluzowanie śrub od strony koła napędowego (unikniemy niepotrzebnych komplikacji w późniejszym etapie). Następnie należy zdemontować pokrywę w ramie od strony silnika jazdy. Dobrą praktyką jest na tym etapie zaznaczenie sobie przewodów hydraulicznych dzięki czemu unikniemy w późniejszym etapie kłopotów z ich identyfikacją. Następnie proszę odłączyć przewody hydrauliczne oraz zabezpieczyć je oraz silnik hydrauliczny przed wyciekami oleju oraz przed możliwością dostania się jakichkolwiek zabrudzeń do układu hydraulicznego. Kolejnym krokiem jest odkręcenie śrub mocujących przekładnię do ramy koparki i wyciągnięcie kompletnej przekładni. Proszę jednakże zwrócić szczególną uwagę na sprawy bezpieczeństwa bowiem pomimo niepozornego wyglądu przekładnie są bardzo ciężkimi elementami.

 

Montaż

         Montaż przekładni wraz z hydromotorem w szczególności zamiennika może czasem nastręczyć kilku problemów na które postaramy się poniżej zwrócić uwagę.

        Przed montażem kompletnego napędu jazdy do maszyny gąsienicowej dobrze jest zalać tzw. nadmiar czystym olejem hydraulicznym w celu zapewnienia smarowania elementów silnika. Następnie możemy przystąpić do montażu napędu. Pierwszym krokiem jest montaż przekładni jazdy do ramy koparki i znowu proszę zwrócić uwagę na fakt, iż niektóre przekładnie pasują tylko w określony sposób co determinuje rozkład śrub w ramie maszyny. Montując napęd do ramy koparki proszę nie zapomnieć o czystych powierzchniach przylegających między ramą oraz napędem oraz zamontowaniu śrub z odpowiednią siłą na kleju. Siłę z jaką należy przykręcić przekładnię zawsze podają producenci w oryginalnych instrukcjach serwisowych maszyn. Po przykręceniu napędu do ramy maszyny przystępujemy do połączenia przewodów hydraulicznych. Pamiętajmy, iż montując zamiennik można albo wręcz należy się spodziewać, iż rozmieszczenie poszczególnych podłączeń będzie się różnić od oryginału. Niejednokrotnie również gwinty w adapterach mogą być inne i lepiej wcześniej przygotować się do tej części montażu. Bardzo ważną czynnością jest prawidłowe podłączenie przewodów hydraulicznych o którym to napisaliśmy dodatkowy rozdział i zachęcamy do jego lektury. W tym miejscu zaznaczymy tylko, iż błędne bądź też niepełne podłączenie hydromotoru spowoduje jego uszkodzenie.
       Po  prawidłowym  podłączeniu  hydromotoru możemy przeprowadzić pierwszą próbę założonego napędu. Pamiętajmy aby pierwsze uruchomienie odbyło się na małej prędkości wpierw w jedną stronę później w przeciwną. Na tym etapie możemy sprawdzić czy napęd faktycznie porusza się w odpowiednią stronę. Dobrze jest również sprawdzić poziom oleju w przekładni jazdy jeżeli nie jesteśmy pewni czy jest ona zalana. Po tym etapie montujemy koło napędowe, podobnie na kleju z odpowiednim momentem siły oraz zakładamy gąsienicę gumową bądź też spinamy i napinamy łańcuch. Po tym etapie ponownie przeprowadzamy próbę poprawności działania napędu bez obciążenia tzn. na podniesionej gąsienicy. Po czym możemy przystąpić do normalnej eksploatacji maszyny.

Powrót

Komentarze

Dodaj komentarz
Musisz być zalogowany aby dodawać komentarze