Koronawirus - Informacja
czytaj więcej »
Ketral

Odbudowa przekładni

Odbudowa przekładni jest procesem wieloetapowym mającym na celu przywrócenie sprawności przekładni sprzed jej awarii. Po pierwsze należy bardzo dokładnie sprawdzić uszkodzenia w przekładni. Mamy w tym punkcie na myśli rozebranie przekładni na części pierwsze, dokładne ich umycie, po czym dokładną weryfikację. Po tym etapie wiedząc, co tak naprawdę jest uszkodzone możemy wyszczególnić części konieczne do odbudowy. W tym miejscu warto zaznaczyć, iż niektórzy producenci stawiają na dostępność określonych podzespołów przekładni (np. całych koszy satelit), podczas gdy pozostali pozostawiają do wyboru dla użytkownika cały wachlarz części przekładni. Rozwiązania te mają oczywiście swoje plusy oraz minusy. Niewątpliwym atutem całych podzespołów jest ich perfekcyjne złożenie w fabryce, przez co prawdopodobieństwo pomyłki w montażu pozostaje minimalne. Natomiast największym atutem rozwiązania dostępności prawie wszystkich części przekładni jest oczywiście ekonomia.

Po etapie weryfikacji i wyceny możemy przystąpić do odbudowy przekładni, która to polega na wymianie wszelkich wadliwych elementów na fabrycznie nowe. Nie oszukujmy się, odbudowa przekładni ma ekonomiczny sens tylko w przypadku częściowych uszkodzeń. W przypadku całkowitego uszkodzenia przekładni znacznie taniej jest zakupić całkowicie nową przekładnię, niż poszczególne jej elementy. Równocześnie pamiętajmy o mikrouszkodzeniach, które mogą zostać przeoczone podczas weryfikacji przez niedoświadczonych mechaników, a które będą miały duży wpływ na żywotność przekładni.            

Po wymienionych etapach powinien nastąpić test przekładni. W naszej firmie przekładnie po odbudowie przechodzą kilka testów, w tym test szczelności. Następnie przekładnie są lakierowane i trafiają do ponownej eksploatacji.

Warto w tym miejscu dodać, iż żadna przekładnia nie będzie sprawnie działać bez odpowiedniego oleju przekładniowego, wymienianego w odpowiednich interwałach. Przy obecnej eksploatacji maszyn oraz intensywnej jeździe zaleca się wymianę nawet co 250 MTG.
 

KETRAL

42-350 Koziegłowy, woj. śląskie
Rzeniszów, ul. Zielona 2

Dokumenty do pobrania